nuffnang ads

Thursday, September 23, 2010

tips untuk orang yang suka tarik rambut !




kali nie aku nak share sikit tips-tips untuk orang yang suka tarik rambut permpuan bila gaduh mesti korang ada habbit macam nie kan, bile duk sorang-sorang tue suka tarik rambut, aku pown penah ada kawan macam nie, hobi dia kalau duduk sorang-sorang suka tarik rambut, bila aku tanya "ko nie tak ada benda lain ke dah nak cabut?" dia cakap dengan aku " aku tarik rambut gatal la weh", speechless kejap rambut pown ada gatal ek??

sebenarnya tak elok tau hobi yang cabut-cabut rambut nie, sebab boleh buat rambut korang jadi nipis, boleh kira ngan jari jew nanti kalau rambut korang jadi sikit...hikhik, sebab aku tgk kawan aku yang suka cabut rambut,tue pown dah makin nipis rambut dia, tinggal nak botak jew..haha ok kat sini aku nk kongsi tips, macam mana korang nak hilangkan habbit nie


1) korang boleh gunakan topi, scarf dan benda yang boleh menutup kepala kamu,bagi mengelakkan tangan korang untuk mencabut rambut tanpa sebab. kalau nak guna gari pown boleh..hehe

2) kalau boleh buat nota dan tampal lah dekat mana-mana untuk membolehkan korang tersedar dan teringat bila korang cuba untuk mancabut rambut tersebut, "eh aku tak boleh cabut rambut suka-suka hati, nanti boleh botak" haa macam tue lah caranya nampak tak, mesti bila dah baca nota yang ditulis mesti korang terus tersedar :)


3) suruh teman-teman rapat korang menegur atau memarahi kamu, jikalau mereka terlihat korang mencabut rambut, jika cara menegur atau memarahi tidak berkesan, suruh jew kawan korang untuk lempang korang..haha

ok 3 tips sahaja yang dapat aku kongsikan, sekiranya tak berjaya jugak korang boleh lah botakkan rambut!


3 comments:

  1. hehhe.
    tips yang ke-3 tue paling mujarab.

    ReplyDelete
  2. ahahaha...tapi pada ezan botakkan jew,lagi mujarab :)

    ReplyDelete
  3. aku dah 3 kali botak kan kepale.. sbb aku geli bile tgk cerin, ade botak sebahagian kecik akibat tabiat cab0t rambot.. dah 5 ta0n aku ade tabiat tu.. aku xtaw nk stop mcm mane .. sebab dah syok.. dulu rambot aku panjang sampai pinggang. pztu bile tgk member buat mcmtu... aku ikot cket2 lame2 ketageh....

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails